Költözés

A blogger új irányelvei miatt, ha netán bezárják a blogot - ami elképzelhető egyik-másik videó, ileltve kép miatt, a blogot átköltöztettem a wordpressre
https://twmmyforditasai.wordpress.com/
címre.

2012. május 26., szombat

Cosmopolis - Les In Rocks ismertető


Cannes - Jour 10: Cosmopolis, Hong Sang-soo et... by lesinrocks
 
La première chose qui marque dans ”Cosmopolis”, c’est sa densité. C’est un film dense, très complexe, fouillis, une sorte de gros morceau à avaler qui fait que l’on ne l’apprécie que dans les heures qui suivent la projection.Sachant que David Cronenberg est l’un des 5 plus grands cinéaste au monde, on peut dire que ”Cosmopolis” n’est pas l’un de ses plus grands films, mais que, en revanche à Cannes, c’est l’un des 4 ou 5 grands films qui dominent toutes les compétitions.

Le film est vraiment passionnant pendant la première heure quand il garde comme ça cette esprit totalement abstrait.
L’autre fait seyant du film, c’est Robert Pattinson.
David joue d’une façon très maligne avec le passé de cinéma de ses acteurs. Il joue vraiment avec la personnalité de Juliette Binoche, il joue avec le passé vampirique de Robert Pattinson.
Pour moi c’est d’abord un film de Robert Pattinson.
Ce qui est drôle, c’est qu’il ne joue plus un vampire mais un humain et il est un vampire beaucoup plus inquiétant que dans Twilight. Où l’idée était d’humanisé la figure des vampire.
C’est l’un des grands films formaliste de la compétition avec ”Holy Motors”.
On sent de la lumière chez Cronenberg, du cadre, de la matière même, enfin tout ce qui est dans cette limousine, on a envie de le toucher comme souvent dans les films de Cronenberg. Et il y a vraiment un rapport avec la texture des choses.
Y’a un truc assez génial, c’est qu’à la fin du film de Cronenberg, on demande que font les limousines la nuit quand on ne les conduit pas, et finalement c’est Leo Carax qui a donné la réponse dans son propre film montrant le garage des limousines.


Az első dolog, ami meglep a Cosmopolisban, az a sűrűsége. Ez egy kompakt film, nagyon összetett, akár zavaros nagy darab, amelyet nehéz lenyelni és el kell telnie pár órának a megnézése után, hogy elkezdjen tetszeni.

Tudva, hogy David Cronenberg egyike a világ öt legnagyobb filmkészítőjének, kimondhatjuk, hogy a Cosmopolis, bár nem egyike a legnagyobb filmjeinek, de a Cannes-i helyzetben egyike a négy-öt nagy produkciónak, amelyek uralják az egész versenyt.

A film az első órában tényleg izgalmas, amikor ezt a szellemet teljesen elvontan tartja.

A másik fontos tényező a filmben az Robert Pattinson.

David nagyon okosan játszik a színészei filmes múltjaival. Tényleg játszik Juliette Binoche személyiségével és eljátszik Robert Pattinson vámpíros múltjával.

Számomra ez a film elsődlegesen Robert Pattinsonról szól.

A vicces dolog az, hogy már nem vámpírt játszik, hanem embert, és ebben a filmben mégis sokkal zavaróbb vámpír, mint az Alkonyatban. Ott a vámpírok idealizált, humánus alakját formálták meg.

Ez az egyik legformálisabb film, amely versenyben van a 'Holy Motors'-szal.

Érezzük Cronenberg fényét, a környezet fontos, és minden, ami a limóban van, meg akarod érinteni, amennyire csak lehetséges Cronenberg filmjeiben. És tényleg van kapcsolat a dolgok textúrájával.

A film végén van egy nagyon lenyűgöző jelenet, feltesszük magunknak a kérdést, hogy hol vannak a limuzinok éjszaka, amikor nem vezetik őket, és végül Leo Carax az, aki megadja a választ a saját filmjében, amely a limuzingarázst mutatja meg.
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése