Költözés

A blogger új irányelvei miatt, ha netán bezárják a blogot - ami elképzelhető egyik-másik videó, ileltve kép miatt, a blogot átköltöztettem a wordpressre
https://twmmyforditasai.wordpress.com/
címre.

2012. június 7., csütörtök

Now Toronto interjú David Cronenberggel és Robert Pattinsonnal




Robert Pattinson nem számított rá, hogy ő lesz a Cosmopolis főszereplője. Sőt, nem is remélte, hogy egy olyan rendező, mint David Cronenberg egyáltalán számításba venné őt egy ekkora filmhez.

„Korábban sosem vettem igazán komolyan magamat, mint színészt” mondta, szinte félálomban a film Torontóban tartott gálabemutatója másnapján. „És akkor beválogatnak egy ilyen léptékű filmbe, ami eljut végül Cannes-ba, és nem is teljes csőd, még csak nem is döntöttem romokba David karrierjét.

Cronenberg szemei összeszűkülnek. „Meglátjuk” mondja a rendező. „Ez még a jövő zenéje.”
Pattinson már a kiégés határán járt az Alkonyat befejező, kétrészes epizódjának, a Hajnalhasadásnak a forgatásán. Komolyan gondolkodott, hogy egy időre visszavonul a színészettől.

„Pár évre komolyan gondoltam, hogy el kéne bújnom valahová” mondja Pattinson. „Csak kis szerepeket akartam vállalni. Az az idő lejárt már – főleg számomra – amikor bele kell tanulni a szakmába. Úgy értem, megfordult a fejemben, hogy be kellene állni egy vándortársulathoz, vagy ilyesmi – mindenki felvenné telefonnal, mégis, nagyjából ugyanaz, mint ami a filmekben történik. Ki akartam próbálni, hogy milyen mellékszerepeket játszani olyan filmekben, amelyekről azt gondoltam, hogy tanulhatok belőlük. Aztán jött ez.”

„Ez” Eric Packer szerepe volt, a milliárdos pénzügyi mágusé, akinek szakmai és személyes bukása egy hosszú, Manhattanen keresztülvezető autózás során teljesedik be. Cronenberg Don DeLillo azonos című, allegorikus regényét vitte mozira. A módszer, ahogy Cronenberg rendezte a filmet – időrendi sorban vette fel a jeleneteket, gyakran bezárta Pattinsont és a többi szereplőt egy limuzinba, és a távolból adott utasításokat, kreatív felismerések sorozatát hozta meg Pattinson számára.

„Az öntudatossággal kapcsolatban nagyon sok problémától megszabadított” mondta. „Volt egy film, ahol sok jelenet víz alatt játszódott” (Ez a Harry Potter és a Tűz Serlege lesz, ahol a színész az elátkozott aranyifjút, Cedric Diggoryt alakította.) „és egy kicsit itt is hasonlóan éreztem magam. Úgy érzed, hogy nagyon keveset kell bizonyítanod, ha ilyen kis térben vagy. Nagyon kevés jut be a külvilágból, ez ilyen egyszerű.”

Cronenberg annyira élvezte, hogy Pattinsont Packer ritmusához igazította, hogy szívesen megismételné ezt az élményt úgy, hogy egy másik állandó színészével játszatná Pattinsont.

„Találkozom néha olyan emberekkel, akikkel olyan jó együtt dolgozni, hogy úgy érzem, nagyon szívesen megismételném ezt” mondta Cronenberg. „Így éreztem Robbal kapcsolatban, és persze így éreztem annak idején Viggóval [Mortensen] is. Aztán elkezdtem gondolkodni, 'Wow, Rob és Viggo ugyanabban a filmben, az nagyszerű lenne!', mert tudom, hogy elboldogulnának egymással, de kreatívak is lennének a vásznon, fantasztikus lenne. Most azonban nincs futó projektem, pontosan, de attól még vannak lehetőségek. Most csak beszélgetünk róla. Lehet, hogy soha nem lesz ilyen, mert nagyon nehéz manapság bármit elkészíteni, főleg valami érdekeset. Most éppen itt tartok, olyan filmeket készítek, amelyeket nehéz elkészíteni.”

Minden nehézség ellenére, ők ketten tényleg tervezik a közös munkát.
„Úgy érzem, a végzet még összehoz minket” mondja Cronenberg.
„Nyitok egy PayPal-számlát” nevet fel Pattinson.
„Igen, így van” mondja Cronenberg. „Adományokat gyűjtünk. Kérem, akinek van kéznél valamennyi pénze, csak tegye le oda az asztalra.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése