Költözés

A blogger új irányelvei miatt, ha netán bezárják a blogot - ami elképzelhető egyik-másik videó, ileltve kép miatt, a blogot átköltöztettem a wordpressre
https://twmmyforditasai.wordpress.com/
címre.

2012. augusztus 21., kedd

Robert Pattinson on Strombo teljes interjú




Az Alkonyat-filmekben, ahogy mind tudjuk, Robert Pattinson egy vérszívó vámpírt játszik, és vannak, akik azt mondják, hogy a Cosmopolis-béli karaktere, egy milliárdos brókert a Wall Streetről, nem is annyira különbözik ettől.

Packer: Egy versben azt olvastam, hogy a patkány válik fizetőeszközzé.
Shiner: Érdekes lenne.
Packer: Ja, ennek lenne befolyása a világgazdaságra.

A Cosmopolis nagyon más, mint az Alkonyat, és tudjuk, hogy Robert másfajta sötét szerepek felé fordult. Az Alkonyat-sorozat óta nem láttunk ilyet tőle, és ez a világ egyik legnagyobb bevételét hozó franchise lett, amely ráadásul nemzetközileg ismert színésszé tette. Sokkal többet köszönhet ennek a szerepnek, mint például a Harry Potternek, amely, óriási sikere ellenére nem hozott áttörést Robert számára. Ott állt az úton, meghallgatásokra járt, zenélt, főleg gitáron és zongorán játszott, amikor beleszállt ebbe a szerepbe, és az egész élete megváltozott.

Edward: Még soha nem kívántam egy embernek sem a vérét ennyire.

Most azonban, hogy véget ért az Alkonyat, mi lesz a következő Robert számára? A Cosmopolisszal eléggé mély sötétségbe vetette magát.

Kinski: Tudjuk, mit mondtak mindig az anarchisták.
Packer: A pusztítás vágya teremtő vágy.

Maga Cronenberg is elismerően nyilatkozott.

Cronenberg: Mindig a lehetőségeink határán akarunk mozogni, és valóban, egy nagyon-nagyon kiélezett Robert Pattinsont láthatunk a filmben.

Shifrin: Sex?
Packer: Igen.

Figyeljük tehát Robertet az eljövendő filmekben, amelyekben már befutott színészként szerepel.

GS: Üdvözlünk, Robert Pattinson! Hogy vagy?
RP: Elég jól. Kicsit testtelenné váltam, valaki mondta, hogy menjek át Davidhez, és most mindenki engem néz, és eléggé izgulok.
GS: Miért? Ami itt történik?
RP: Hogy eléggé simán nézek-e ki, meg minden. Pedig nem kell mindig színésznek lennem.
GS: David említette, hogy egy Alkonyat-utáni szakaszban vagy, és különböző utakat próbálsz most járni, ez része volt az általános terveidnek?
RP: Egyáltalán nem volt tervezett. Csak úgy éreztem, hogy mindenhol túl vagyok telítve, kis szerepeket akartam vállalni, vagy egyáltalán semmilyen szerepet. Ezt három héttel az utolsó Alkonyat-film befejezése előtt kaptam, és addigra már nagyon, nagyon eltökélt voltam, hogy kis szerepeket keressek, hogy ne legyek mindig szem előtt és ne idegesítsek mindenkit. Aztán jött ez. Itt aztán mindent elborítóan jelen vagyok, Eric ott van minden pillanatban, állandóan beszél, de ezt a szerepet nehéz lett volna elutasítani.
GS: Új érzés ez számodra, hogy megnézz egy filmet, és azt mondd: 'Ó, várjunk csak egy pillanatot, hogy fogom eladni ezt a filmet?'
GS: Új érzés az számodra, hogy visszanézd az egyik filmed, aztán a következő pillanatban jön a kérdés, hogy várjunk csak, hogy fogom így eladni ezt a filmet?
RP: Teljességgel. Arra emlékeztetett egy kicsit, amikor láttam három évvel ezelőtt egy interjút Ryan Goslinggal, aki nem régen azelőtt a Hitetlent forgatta. Mivel néhány éven keresztül az Ifjú Herkulest csinálta, utána mindenki a Hitetlennel kapcsolatban is az erejéről faggatta. És ez az egyik leginkább zavaró dolog. Cannes-ban adtam néhány interjút és tényleg éveken át törekedtem arra, hogy ne legyek nagyravágyó, aztán valaki megadott egy kis esélyt arra, hogy végre az lehessek, és akkor nagyon elkezdtem ragaszkodni hozzá, hogy én legyek a legnagyobb alak. És most újra beleéltem magam.
GS: Ha belegondolunk... úgy értem, azzal, hogy benne lehettél a Harry Potterben, azt is gondolhattad volna, hogy ha más nem, ez aztán egyből beindítja a karrieredet? Aztán valahogy mégsem ez történt. Amikor viszont mégis, akkor nem érezted úgy, hogy 'rajta vagyok, innentől minden megy magától?'
RP: Úgy érzem, nem igazán szándékoztam színésszé válni, ez azzal kezdődött, hogy szerepeltem egy jelenetre a Vanity Fairben, amelyből aztán kivágtak, és egy ideig úgy viselkedtem, hogy 'Ó, megkaptam ezt a szerepet, már játszhatom ... fiát.', mielőtt mindenki láthatta, hogy kivágtak.
GS: Játsszuk most ide ezt a jelenetet:

RP: Segíthetek?
?: Nem biztos, hogy tudna...
RP: Tudom, ki maga. Miért jött ide?
?: Hogy lássam a fiamat.

RP: Igazi sztárhoz illó előadás.
GS: Valóban, a Vanity Fair elég nagy sikert aratott.
RP: Ja, egyből elhánytam magam ezután. Ez a legismertebb dolog, ezt a szerepet éppen attól a válogatótól kaptam, aki aztán a Harry Potterbe is beszervezett. Aztán meghívtak a bemutatóra, de előtte nem mondták, hogy a filmből végül kivágtak, és emiatt az a nő eléggé bűntudatosnak érezte magát, végül így lett a Harry Potter-es szerep.
GS: És ez fogta meg Catherine-t is, már az Alkonyattal kapcsolatban, igaz?
RP: Nem tudom. Catherine akkor hívott fel, amikor épp Londonban voltam. Nem olvastam még a forgatókönyvet, nem olvastam a könyvet, és ő megkérdezte, hogy mit gondolok a szerepről? Ez valamikor hajnali három órakor lehetett, és én csak ennyit tudtam mondani: 'Ember, ez a szereplő egy állat! Egy vadállat!' Mielőtt olvastam volna... 'Egy szexgép!' Őrület. És szerintem ez tetszett Catherine-nek. De nem tudtam, hogy miről is van szó.
GS: Mit gondolsz arról, ahová ez a jelenség fejlődött? Mindig is voltak nagy sztárok, de körülötted egészen másfajta mánia tombol, olyan, amilyet már régen lehetett látni. Milyen érzés ennek a tárgyának lenni?
RP: Teljesen elszakadok azoktól a kapcsolatoktól, amelyeket eddig éltem... Már elég magabiztosan állíthatom, mert ha nem állítom, akkor is igaz, hogy egy ilyen lehetőség obszcénül nagy hatalmat adhat mások fölött. Láttam, ahogy más emberek... ugyanakkor felelősséggel is jár, és én csak próbálok kibújni ezalól a felelősség alól. Az emberek azt mondják 'Ott van az a srác!', de az egy másik srác. Nem igazán tudom azt csinálni, amit én akarok.
GS: El tudom képzelni, hogy a közeli barátaidtól eltekintve egyre nehezebb valódi embereket, valódi társaságot, valódi beszélgetéseket találnod, olyan kapcsolatokat, amelyekre mindnyájan törekszünk.
RP: Igen, de ha visszaemlékszek, korábban is hasonló voltam. Egyike voltam azoknak, akik kétségbeesetten vágytak arra, hogy elmenjenek egy buliba, aztán eljutnak és csak állnak a sarokban azokkal, akikkel mentek és nem veszik tudomásul, hogy bárki más is jelen van. Szóval nem is nagyon hiányzott semmi. Így viszont vannak mindenféle képzelgések arról, hogy ha nem lennék híres, akkor bezzeg állandóan találkoznék random emberekkel az utcán. Holott nem találkozik senki csak úgy, véletlenszerűen senkivel az utcán. Legtöbbször megpróbálod elkerülni az embereket, még ha nem is vagy híres.
GS: És milyen az, amikor a háttérben játszol, meg tudod mondani, milyen volt ez?



GS: Tudod, most nem azt akarom, hogy az emberek rólad kérdezzenek, hanem most őrá vagyok kíváncsi. A lány előadására. Jó ötletnek tartottak, és segítettél? Az a szóbeszéd járja, hogy a zenét részben te írtad vele.
RP: Én nagyon, nagyon keveset tettem hozzá. Szerintem éppen, csak zenéltem. De volt néhány közös próbánk együtt, és úgy általában a lehető legőrültebb véleménnyel vagyunk a popzenéről. Én el akarok veszni benne, minden egyes alkalommal, de ő olyan, mint az összes ember, aki, amikor elmegy egy koncertre, mindent úgy akar hallani, mint otthon a CD-ről. Én éppen az ellentettje vagyok. Jó nagyokat vitáztunk erről. Volt egy vitám Adele-lel, talán az egyik legfurcsább dolog, amit valaha mondtam. Én azt mondtam: „tudod, igazából csak ki kell nyújtani érte a kezed”, mire ő „tudod te, hogy én vagyok az a női előadó, akinek a lemezei a legnagyobb példányszámban keltek el valaha?”. És én valami oknál fogva elkezdtem vitatkozni vele.
GS: Az ilyesmi hogy történik? Valahol, hajnali kettőkor?
RP: Igen, és utána felébredsz és borzasztóan bánod minden egyes szavadat.
GS: Felmerül benned, mi lenne, ha valaki azt kérdezné, hogy 'nézd, csak ennyit kellene még tenned, hogy ekkora pályát befuthass, csak ennyit?'
RP: Nem, egyszerűen csak... az emberek állandóan meglepődnek, hogy még mindig itt vagyok. Különös.
GS: Tisztában vagy azzal, hogy ha ez a sorozat véget ér, szükséged lehet még egy nagy dobásra a karriered folytatásához? Ebbe belegondoltál már?
RP: Az egyetlen dolog, amibe valaha is belegondoltam, az, hogy nem akarom, hogy bárki azt gondolja, hogy valamiféle csapdába estem. És én nem is tudok arról, hogy ezt valaki gondolná úgy általában, az Alkonyat kapcsán. Vannak aggódó hangok, akik azt kérdezik, nem félek-e a beskatulyázástól. Én attól félek, hogy az emberek elkezdik kérdezgetni: 'Hé, mi történt ezzel a sráccal?' Legalább valami apró értéket létre kell hozni, ha már megadatott a lehetőség rá. Szükség van szerencsére is, és nem csak üldözni kell... nem csak azt kell próbálgatni, hogy mennyi ideig tudnám még elnyújtani ugyanazt a dolgot. Egyáltalán nem félek attól, hogy ez most véget ér. Egyáltalán. Ha valahogy olyan pályát tudnék befutni, amelyben a Cosmopolishoz hasonló filmekben szerepelhetnék, az szerintem fantasztikus lenne. Mert nem sok ilyen filmet készítenek.
GS: Az sem túl gyakori, hogy olyan színészekkel játszhass együtt, akikkel a legtöbben nem játszanak. Van ez a hatalmas jelenet Paul Giamattival, egy húsz perces zárójelenet, amely végig óriási feszültséget hordoz. A legtöbb színésznek nem sok ilyen lehetősége adódik.
RP: Nem, tényleg nem. Ez olyan, mint... ha olvastam volna a forgatókönyvet, és nem kapcsolhattam volna össze David nevével, akkor olyan írás lett volna, amit elolvasok, és azt mondom 'Igen, ez remek, de ebből soha nem lesz semmi. Soha.' Mert az ilyen filmeket általában nem készítik el. Ha olyasmiről van szó, ami csak egy kicsit is különböző, akkor már tudhatom, hogy abból sokszor nem lesz semmi. A Sötét lovag után mindig azt gondoltam, hogy rengeteg pénzt hozott, de azzal Heath mégis valami másba vágott bele, az emberek pedig megértették. Nem valami teljesen őrült dolgot tett, de egy kicsit mégis más volt, mint amihez hozzászoktak. Én pedig arra gondoltam, hogy ez majd megváltoztatja azt a rendszert, ahogy a nagy költségvetésű filmeket készítik. Ám mégsem változtatta meg. Ha az egyes színészek nem félnének kicsit elvontabban csinálni a dolgokat, és nem csak azzal lennének elfoglalva, hogy a filmjeik sok pénzt hozzanak, akkor előbb-utóbb az egész iparág megváltozna.
GS: És akkor te, és a hasonló helyzetben lévő emberek meg tudnák csinálni ezeket a filmeket? És nem csak színészként?
RP: Szerintem egyszer igen. Nem tudom, hogy utána még hányszor. Most kétségbeesetten próbálok bejutni egy szuperhősös filmbe.
GS: A Cosmopolisban mindenesetre óriásit alakítottál.
RP: Köszönöm szépen.
GS: Én köszönöm, hogy eljöttél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése