Költözés

A blogger új irányelvei miatt, ha netán bezárják a blogot - ami elképzelhető egyik-másik videó, ileltve kép miatt, a blogot átköltöztettem a wordpressre
https://twmmyforditasai.wordpress.com/
címre.

2012. március 8., csütörtök

Coventry Telegraph (Bel Ami 60%)



ROBERT Pattinson hones the mournful pout of his vampire from the Twilight saga in this tepid adaptation of the 19th century novel by Guy de Maupassant.
He dabbles with the dark side once again, playing an amoral journalist who clambers up the social ladder in Belle Epoque Paris by sleeping with neglected wives and daughters of the men who wield power.
It's another valiant attempt by Pattinson to step away from his signature role as brooding Edward Cullen but directors Declan Donnellan and Nick Ormerod will be hoping that older tween audiences flock to this lustful yarn.
The promise of copious sex and a shirtless male lead should guarantee decent box office returns this weekend but the lack of palpable eroticism on screen quickly dampens our ardour.
If Bel Ami is hoping to arouse passions like Dangerous Liaisons, it fails, lacking a script laden with tantalising sexual promise or tour-de-force performances from an impressive ensemble cast.

Georges Duroy (Robert Pattinson) harks from lowly stock and arrives in 1890s Paris with barely two francs to rub together.
He is taken under the wing of friend Charles Forestier (Philip Glenister), who lands the ambitious upstart a position on a newspaper and introduces him to the elegant drawing rooms where his wife Madeleine (Uma Thurman) and friends Virginie Walter (Kristin Scott Thomas) and Clotilde de Marelle (Christina Ricci) hold court.
Dressed in a jacket paid out of Charles's deep pockets, Georges surmises that if he is to gain a foothold in polite society, he must seduce these women and exploit their influence.
So he hops from one bed to the next, securing opulent lodgings as his underhand scheme reaps rewards.
However, playing with emotions is a perilous business and on more than one occasion, he dismisses one lover in the nick of time before his next 'appointment'.
Matters are complicated when Madame Walter's daughter Suzanne (Holliday Grainger) makes it clear she would like to be plucked by Charles too.
Eventually, the whole sordid truth must come out and tavern wench Rachel (Natalia Tena) is just the woman to knock down Georges's precarious tower of lies.
Bel Ami is a big tease that fails to deliver when it matters.

---

Robert Pattinson láthatóan elvágyik a Twilight-sagában játszott gyászos vámpírarctól és elvállal egy szerepet Guy de Maupassant 19. századi regényének ebben a lagymatag feldolgozásában.
Ismét a sötét oldallal próbálkozik, ahogy egy lelkiismeretlen újságírót játszik, aki a társadalmi ranglétrán próbál emelkedni úgy, hogy hatalmasságok elhanyagolt feleségeivel és lányaival fekszik le, mindezt a boldog békeidők Párizsában.
Ez Pattinson újabb bátor kísérlete, hogy ellépjen a bánatos Edward Cullentől, akivel letette a névjegyét az asztalra, ám Declan Donnellan és Nick Ormerod rendezők inkább azt remélik, hogy sikerül vele az idősebb tinédzser korosztályt is a zászlajuk alá terelni.
A bőséges szex ígérete és egy póló nélküli férfi szereplő elég kellene, hogy legyen ahhoz, hogy tisztességes bevételt hozzon a film a hétvégén, de a tapintható erotika hiánya gyorsan lelhohasztja a lelkesedésünket.
Ha a Bel Ami célja, hogy olyan szenvedélyt ébresszen, mint tette azt a Veszedelmes viszonyok, akkor már meg is bukott, mivel a forgatókönyvből hiányzik az erotika kínzó ígérete és ugyanúgy hiányzik az erőteljes alakítás az amúgy lenyűgöző színészgárdából.
Georges Duroy (Robert Pattinson) egy alacsony sorból származó férfi, aki alig két frankkal érkezik az 1890-es évek Párizsába.
Charles Forestier (Philip Glenister) veszi a szárnyai alá, aki elhelyezi a feltörekvő fiút egy újságírói állásba, és bemutatja őt a város elegáns szalonjaiban, ahol a felesége, Madeleine (Uma Thurman) és a barátnői, Virginie Walter (Kristin Scott Thomas) és Clotilde de Marelle (Christina Ricci) csevegnek naphosszat.
A Charles mély zsebeiből elegánssá varázsolt Georges hamar ráébred, hogy amennyiben meg akar maradni ebben a társadalmi körben, akkor a legegyszerűbb számára, ha elcsábítja ezeket a nőket és kihasználja a befolyásukat.
Így egyik ágyból a másikba ugrik, fényűző villák között járkál, és az alattomos tervei lassan célba érnek.
Az érzelmekkel való játék azonban veszélyes dolog, és egyre több alkalommal kell elküldenie egyik szeretőjét az utolsó pillanatban, mielőtt találkozna a következő társával.
A dolgok akkor válnak bonyolultabbá, amikor Madame Walter lánya, Suzanne (Holliday Grainger) is egyértelművé teszi, hogy ő is szeretné, ha Georges kedvesebben bánna vele.
Végül az egész piszkosságra fény derül, amikor a kocsmai ringyó, Rachel (Natalia Tena) lesz éppen az a nő, aki ledönti Georges hazugságokra épülő életét.
A Bel Ami egy nagy ígéret, amely nem teljesül be akkor, amikor pont kellene.

(Megjegyzések: most valaki másik forgatókönyvet olvasott, vagy mi? Amúgy van benne egy tartalmi hiba, Georges helyett Charles szerepel az eredeti cikk végéről a harmadik mondatban, aki addigra már az örök szerkesztőségekben gépelget. A ford.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése